Debatindlæg afChristen Sørensen

Forhenværende økonomisk overvismand

Aftalen om et grønt Danmark er positivt overraskende. Men den kræver, at regering og Folketing handler hurtigt og effektivt, så de i aftalen nødvendige tiltag kan konkretiseres.

Tidligere overvismand: Trepartsaftalen giver grund til optimisme

Lyt til artiklen

Jeg fik mulighed for at kommentere Svarer-udvalgets analyse af veje til at nedbringe landbrugets klimaaftryk i Politikens Kronik 25. april. Udvalgets analyser var fremragende inden for det område, som udvalget havde fået til opgave at koncentrere sig om: nemlig klimaeffekter af landbrugsproduktion. På enkelte områder var det dog relevant at fremføre kritik og forslag. Her vil jeg blot nævne, at udvalget ikke inddrog muligheden for offentlige opkøb med henblik på etablering af naturparker osv.

Svarer-udvalgets anbefalinger skulle være udgangspunkt for en mere konkret opfølgning i den såkaldte trepart. Jeg vil ikke undlade at fremføre, at jeg er blevet meget positivt overrasket over den aftale om et grønt Danmark, som treparten nåede frem til 24. juni.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her