Entertaineren. Niels Hausgaard har leveret satire til danskerne igennem fire årtier.
Foto: HANSEN BJØRN STIG

Entertaineren. Niels Hausgaard har leveret satire til danskerne igennem fire årtier.

fakta_debat

Om Niels Hausgaard

fakta_debat

Niels Hausgaard er sanger, sangskriver, satiriker og entertainer. Og så ejer han et hestestutteri.

Han er født i 1944 i Hirtshals og bor i dag i Hundelev, der ligger mellem Løkken og Hjørring.

Hausgaard har siden 1970'erne optrådt med en særlig blanding af musik og komik, hvor den underspillede og lune menneskenære fortælling indtager en central plads.

Politisk befinder Hausgaard sig på venstrefløjen, hvor han blandt andet har været aktiv i Folkebevægelsen mod EU og Junibevægelsen. For nylig præciserede han i Information, at hans politiske sympatier ikke er forankrede i et specifikt parti:

»Jeg ved, nogen mener, jeg var kommunist. Det har jeg aldrig tilbagevist, fordi de fleste ordentlige mennesker har været kommunister som unge. Jeg tror, jeg i al beskedenhed forsøger at være demokrat. Mit hjerte græder dog for den blødende venstrefløj«.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce