Digitale deletjenester har givet os tilliden til hinanden tilbage

Privatudlejning. Omkring 6.000 københavnere lejer deres lejlighed ud til vildt fremmede mennesker på den populære nettjeneste Airbnb, skriver Anders Emil Møller.
Privatudlejning. Omkring 6.000 københavnere lejer deres lejlighed ud til vildt fremmede mennesker på den populære nettjeneste Airbnb, skriver Anders Emil Møller.
Lyt til artiklen

For et par uger siden stod jeg på en lille gade i Berlin og hilste for første gang på en mand, der hed Paul. Han gav mig nøglen til sin lejlighed og smuttede så selv over til sin kæreste, mens jeg tjekkede ind i hans hjem, tog mig et karbad og senere på aftenen lagde mig til at sove i hans seng.

Omkring 6.000 københavnere gør lige nu præcis som Paul - lejer deres lejlighed ud til vildt fremmede mennesker på den populære nettjeneste Airbnb, der har gjort det til sit speciale at formidle kontakt mellem mange tusinde udlejere og endnu flere lejere af private hjem over hele verden.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her