Klumme afChristian Jensen

Ansvarshavende chefredaktør

Trump kaldes både antidemokrat og fascist. Ikke kun af Harris. Aldrig tidligere har så mange personer fra en præsidentkandidats inderkreds advaret så massivt. Men bliver advarslerne hørt?

Chefredaktøren: Nu slår Harris til, hvor det gør allermest ondt

Lyt til artiklen

Jeg kan ikke sige, at jeg har mødt Donald Trump, men jeg har været i den samme bygning som ham.

Sammen med flere hundrede forbipasserende – og nogle få hard core-trumpister – blev jeg i sidste uge fanget foran Trump Tower i den dyre ende af Fifth Avenue med udsigt over Central Park. Gaderne omkring den guldglinsende bygning var spærret. Blandt de mange New York-betjente og hårdtpumpede Secret Service-agenter var der en hektisk stemning. Alle var koncentrerede. Der var politibiler med blinkende sirener overalt. Man kunne fysisk mærke lettelsen, da Donald Trump var blevet fragtet sikkert ind i bygningen via en sideindgang.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her