Klumme afMarcus Rubin

Kronikredaktør

Donald Trump er på vej tilbage, Gaza ligger i ruiner, Joe Biden er skandaliseret efter benådningen af sin egen søn og Rusland buldrer frem i Ukraine. Det er let at miste modet. Men også forkert.

Stop verden, jeg vil af. Eller vil jeg nu også det?

Lyt til artiklen

Når folk hilser på hinanden og spørger, hvordan det går, har jeg lagt mærke til, at der ofte er kommet en lille tilføjelse: »Jo tak, fint – altså bortset fra at verden er af lave« eller noget i den dur. Det er især blevet udtalt efter Donald Trumps valgsejr.

At verden er på helt skæv kurs, bliver man kun alt for letoverbevist om af nyhedsstrømmen. Denne uge var skandalen, at selv den pæne Joe Biden ikke kunne dy sig og (mis)brugte sin magt som USA’s præsident til at benåde sin søn, Hunter. Dermed forærede han Donald Trump en bekvem undskyldning for alle de skurke – startende med dem, der angreb Kongressen 6. januar 2021 – som han vil benåde, og bekræftede yderligere indtrykket af en sammenspist elite, der har helt unikke privilegier i forhold til almindelige dødelige amerikanere.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her