I musicalen 'Hamilton' spilles og synges rollerne som George Washington, Thomas Jefferson og andre af USA's 'founding fathers' af alt andet end hvide skuespillere. Gad vide, hvad Trump-folket siger til det, spørger Politikens Anders Godthjælp Nielsen. 'Hamilton' har kørt på Richard Rogers Theatre på Broadway i New York siden 2015.  Kollage.  Arkivfoto: Niels Christensen og Evan Agostini/Ritzau Scanpix

Hvad i alverden foregår der i The Land of the Free? Efter en uge i USA føler jeg mig som en passager på et stort skib, hvor råbekampen truer med at sende Vesten til bunds, skriver Anders Godthjælp Nielsen i denne Signatur.

Her sad jeg i New York og følte, jeg var ombord på 2025’s svar på 'Titanic'

I musicalen 'Hamilton' spilles og synges rollerne som George Washington, Thomas Jefferson og andre af USA's 'founding fathers' af alt andet end hvide skuespillere. Gad vide, hvad Trump-folket siger til det, spørger Politikens Anders Godthjælp Nielsen. 'Hamilton' har kørt på Richard Rogers Theatre på Broadway i New York siden 2015. Kollage. Arkivfoto: Niels Christensen og Evan Agostini/Ritzau Scanpix
Lyt til artiklenLæst op af Anders Godthjælp Nielsen
06:41

»To be trans is to be holy«.

Sådan siger den kvindelige rabbiner i lgbtq+-synagogen. Med et kæmpe smil oppe på scenen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her