Klumme afAmalie Kestler

Chefredaktør

Desværre må jeg meddele, at vi på Politiken ikke har skrevet nok om hverken Trump, klimaforandringerne eller andre af verdens problemer. For desværre går meget den forkerte vej.

Journalistik skal ikke forveksles med et teselskab, hvor alle skal være høflige og have pænt tøj på

Lyt til artiklen

Mens jeg skriver disse linjer, sidder jeg på ødegården i Sverige – den, mine forældre købte med venner i 1975, og som jeg nu, præcis 50 år senere, er ved at overtage som en del af næste generation. Omkring mig basker en citronsommerfugl og ligner en, der leder efter noget eller nogen. I trætoppene kan jeg høre en rødhals og en solsort.

I går gik vi en tur i Nationalpark Åsen. Området omkring de gamle troldhuler er blevet sat så fint i stand med gode steder at nyde udsigten, spise den medbragte mad eller udforske skoven ad stier med folkeoplysende skilte om træer, dyr og svampe. Selv toiletterne er der tænkt på med omtanke og respekt for naturen. Vi er jo i Sverige – hvor hensynet til det fælles ofte føles som en selvfølge.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her