Klumme afAndreas Kønig

Redaktør for indholdsudvikling og nyhedsbreve

Må man nyde at være på luksusferie, når man er venstreorienteret? For mig var det overraskende vanskeligt.

Jeg forsøgte at opføre mig ordentligt, men måske var jeg bare langt oppe i min egen hvide numse

Lyt til artiklen

Jeg har altid drømt om at blive rig. Det er pinligt for mig at indrømme, men der er simpelthen en kraft dybt inde i mig, der decideret dirrer efter at være indehaver af en gigantisk pengetank.

Jeg har godt nok med årene indset, at jeg sandsynligvis aldrig bliver en ny Elon Musk (og det kan man jo egentlig glæde sig over). Men livets lykkelige omstændigheder har alligevel været så gode ved mig, at selv om jeg ikke i hverdagen går rundt og er ekstremt velhavende, har jeg fundet en løsning, der gør det muligt for mig at kradse rigdomskløen. Jeg har fornylig købt mig til en ferie, hvor jeg kunne ’rollespille’ at være rig: Simpelthen booket et luksushotel i et eksotisk land, hvor min danske købekraft rakte helt ud over det sædvanlige.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her