Klumme afLars Hedebo Olsen

Designredaktør på Politiken

Borgmesterkandidaterne i København taler om parkeringspladser, men hvorfor har de ikke brugt deres magt på rådhuset til at gøre noget ved den trafik, der kvæler byens store boulevarder? De har haft masser af muligheder, skriver Lars Hedebo Olsen i denne Signatur.

Jeg spurter over gaden, som var jeg skudt ud af en kanon. Ellers når jeg det ikke, før der atter bliver rødt

Lyt til artiklen

Når jeg skal over den nærmeste store gade i mit nabolag, skal jeg tage tilløb. Ikke noget med at stå og trippe og først begive mig ud på fodgængerovergangen et par sekunder efter, der er blevet rødt: Næh, jeg spurter over, som var jeg skudt ud af en kanon. Ellers når jeg det ikke, før der atter bliver rødt.

Den store gade hedder Gyldenløvesgade og længere ude Åboulevard og i den anden retning H.C. Andersens Boulevard. Lige ved mig er gaden otte vejbaner bred. Tre almindelige kørebaner i hver retning plus svingbaner.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her