Klumme afLars Ungermann

Jeg var redaktør hos det progressive landbrug, da det blev kvalt i 1990’erne. Kan vi gøre det bedre nu, spørger Lars Ungermann i denne klumme.

En lille krølle på historien

Lyt til artiklen

Der er grøde i den danske muld – kan I mærke det? Vi kan se det her på avisens debatredaktion, hvor det vælter ind med indlæg om svineproduktion, drikkevand, sprøjtemidler og vandmiljø. Det er, som om folk har fået nok nu – og ikke kun dem til venstre for midten.

En gammel skolekammerat skrev på Facebook: »Som klassisk blå vælger bliver jeg mere og mere hjemløs, fordi ingen blå partier forstår og tager stilling til den altødelæggende svineindustri eller har holdninger til natur, miljø, klima, som bare rykker det mindste ved den deroute, vi er på for øjeblikket. Og heller ikke kan argumentere for det modsatte. Jeg tror, at blå blok taber stort ved det kommende valg. Desværre«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her