Foto: Kollage: Marcus Grønbech. Originalfoto: Thomas Traasdahl/Ritzau Scanpix, Jens Dresling, Politiken, Emil Nicolai Helms/Ritzau Scanpix

»Det var i Aalborg blandt glade og taknemmelige partifæller, at tomheden begyndte at snige sig ind. Der var noget, som manglede«, skriver Noa Redington, der er rejst frem i tiden til 2029 og kan afsløre et vigtigt skifte i Socialdemokratiets top.

I 2026 gik det op for Frederiksen, at hun var træt af fiskefileterne i Papegøjehaven

Foto: Kollage: Marcus Grønbech. Originalfoto: Thomas Traasdahl/Ritzau Scanpix, Jens Dresling, Politiken, Emil Nicolai Helms/Ritzau Scanpix

»Det er med stor vemod, men også med stolthed, at jeg kan meddele, at den nyudpegede formand for Europa-Kommissionen, min gode ven og kollega, Alexander Stubb, ønsker, at jeg tiltræder som handelskommissær og første næstformand i kommissionen«.

I denne uge er politisk kommentator Noa Redington rejst tre år frem i tiden og kan her - som den alvidende fortæller - berette om en skelsættende begivenhed i dansk politik.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her