Klumme afThea Modigh

Journalist

Nyheden om cpr-lækket fik ikke mig og mine venner til at gå i panik. Vi var tværtimod enige om, at vi var ret ligeglade. For vi har allerede delt hele vores liv på internettet.

Bas dog ned. Så er cpr-lækagen heller ikke værre

Siden jeg fik en smartphone i femte klasse, har jeg delt alt, hvad jeg har haft på hjerte, på det store internet. I private tråde har jeg spurgt vennerne, om trøjer var for nedringede, fortalt om hjertesorger og sendt klamydiatestsvar. På offentlige platforme har jeg lagt mit liv ud i videoer og billeder til venner – og alle andre, der kiggede med. Og jeg har været hele vejen rundt på sociale tjenester: Snapchat, Instagram, Facebook, BeReal, Messenger og hvad end der ellers er derude.

Det kom jeg til at tænke over, da 8,8 millioner cpr-numre blev lækket mandag morgen.

142 kr. for resten af året

Politiken fylder 142 år, og derfor kan du læse og lytte med resten af året for kun 142 kr. Er der en bedre måde at fejre os selv på? Nej, det synes vi heller ikke.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 48095752
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her