0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Mediernes terrordækning er kommet helt ud af proportioner

Den voldsomme nyhedsproduktion nærer spekulationerne og skaber en farlig diskurs.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Sebastian Widmann/AP
Foto: Sebastian Widmann/AP

Overdrevet. »I en ny og proportionsforskruet medievirkelighed, hvor nyhedsflader pinedød skal fyldes ud 24 timer i døgnet, er der konstant brug for nye udviklinger på enhver nyhedshistorie«, skriver Jakob Sheikh. På dette billede dækker tv-journalister, at en kvinde lægger blomster for ofrene for fredagens skyderi i Mïnchen.

Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg lå stadig i sengen lørdag morgen, da min telefon ringede for første gang. En journalist fra en landsdækkende tv-station henvendte sig for at få en vurdering af angrebet i München dagen forinden.

»Hvad viser det her om islamistiske terroristers adgang til Europa?«, spurgte han. Lettere groggy måtte jeg tilstå, at jeg ikke havde fulgt udviklingen i løbet af natten.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement