Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Her ses en pænt hysterisk ung kvinde, der smadrer et vindue, angiveligt fordi hun vil have mere i løn. Screendump fra reklamen

Her ses en pænt hysterisk ung kvinde, der smadrer et vindue, angiveligt fordi hun vil have mere i løn. Screendump fra reklamen

Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er en klumme. Klummen er udtryk for skribentens holdning.


Sexistisk og klichéfyldt reklame slår plat på kampen for ligeløn

Bianco har lanceret en kønsstereotyp reklame, der proklamerer, at kvinder skal have mere i løn end mænd, fordi vi køber dyre sko og undertøj hele tiden.

Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det kan godt være, jeg tit er lidt længe om at komme ud af feminist-starthullerne. Til gengæld er jeg ret sur, når det sker. Irritationsmomentet er det nyeste PR-udspil fra skofirmaet Bianco, der i gennemført grad benytter sig af kønsstereotyper til at sælge sko – og gør det i ligestillingens navn.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Det er nu, det bliver spændende...

Følg de første 100 dage efter valget for kun 299 kr.

Bliv abonnent

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden