0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Luft under vingerne – og den hårde landing

Den moderne dannelsesrejse udgår stadig fra Kastrup. Indtil Jorden kalder.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Per Munch
Foto: Per Munch

Lad os flage for jetlag, toldfrie poser og oppustede egoer. Vi kan lige så godt nyde de vægtløse sekunder, før vi alle alligevel bliver halet ned på Jorden igen.

Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I søndags hentede jeg min datter i lufthavnen i Kastrup. Men da hele mit liv ikke skal handle om et forvokset barn, der nu i 9 dage har været myndig, vil jeg i stedet se på begrebet dannelsesrejse. På, hvordan vi skaber os selv. Det, de i ’X Factor’ kalder rejsen. Sådan helt konkret og bogstaveligt. Om at få luft under vingerne.

Hvorfor er det, vi står klar med dannebrogsflaget slapt hængende ned langs siden, indtil det rigtige menneske træder ud ad skydedøren i ankomsthallen i Terminal 3? Hvorfor er det stadig almindeligt at hente den rygsækrejsende veninde med et overlevelsessæt bestående af leverpostej, rugbrød og Gammel Dansk? Hvorfor henter vi overhovedet hinanden i lufthavnen?

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage