0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Sexolog: Hvad ville du ændre ved dit liv, hvis du blev skilt?

Smart frisure, et par kilo lettere og med nye mål i livet. Mange træder i karakter som version 2.0 af sig selv efter en skilsmisse. Men behøver vi virkelig opløse vores parforhold for at tage livet op til revision?

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Jeg har set det så tit: Kvinder, og også nogle gange mænd, der forandrer sig drastisk efter en skilsmisse. Et brud fra et langt forhold er en chance for at genopdage sig selv. En chance, man måske har drømt om længe, skriver Sara Skaarup. Tegning: Anne-Marie Steen Petersen

Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Mødet er godt i gang, da en tidligere kollega, som jeg ikke har set i tre år, dukker op. Hendes hår, der tidligere var langt og lyst, er kort og rødt. Og hun har tabt sig mindst ti kilo. Tøjet er også mere farvestrålende end før.

»Ja, hun er blevet skilt«, hvisker min sidekvinde, der følger mit blik.

Senere møder jeg den nyskilte på gangen. Hun bor nu i en lille loftslejlighed med kig til en park, hvor hun løber hver morgen. Endelig har hun fået tid til at tage hul på sin masteruddannelse. Okay, det har også været hårdt, virkelig hårdt, men hun har aldrig været lykkeligere, siger hun. Jeg er glad på hendes vegne og føler mig samtidig lidt gumpetung.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts