0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Sexolog Sara Skaarup: Lykken er at have sit eget melonrøde værelse som voksen

Hvorfor skal børn have hver deres eget værelse, men ikke forældre? Efter 20 år har jeg fået et rum der er mit, og selv om det ikke er færdigindrettet, er euforien total.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mette Dreyer/Politiken-Tegning
Foto: Mette Dreyer/Politiken-Tegning

Sexolog, journalist og forfatter har fået sit eget værelse. Og det er lykken.

Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er sket noget skelsættende i mit kvindeliv: Jeg har fået mit eget værelse. Min mand og hans venner har bygget vores stue om, så der nu er et rum, som jeg kan kalde mit eget.

I værelsets vindueskarnap er en bordplade, hvor jeg kan sidde og falde i staver ud over byens tage. Her er også en seng, hvor alle puderne er dekoreret med roser og præcis så hårde, som jeg har lide dem.

Ja, efter 15 år med kaldende børn og konstante krav og spørgsmål i knæhøjde, har jeg fået et helle. A Room of One’s Own, som Virginia Woolf ville kalde det. Et sted, hvor kun mine egne forstyrrelser forstyrrer mig. Og jeg er lykkelig.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts