0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nytårstilbud: Følg med i Politiken hele året for kun 2021,- Køb nu

Susanne Staun: En fortælling om penismisundelse i det 21. århundrede

Længe fortrængte jeg penismisundelsen. Indtil den dag, hvor min indre mand igen begyndte at røre på sig som en udklækningsklar alien.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

De siger ude i byen, at jeg hader mænd. Sandt. Men helt i ligestillingens ånd hader jeg altså også kvinder. Mænd er tyranner, kvinder idioter. Jeg ved virkelig ikke, hvad der værst.

Men det er klart mest attraktivt at være mand. De må meget mere, kan meget mere og vil meget mere. Mens kvinder maler boligen vårgrøn, håbets farve, putter mænd indhold i fremtidens robotter.

Og jeg har alle dage været kvalificeret som mand. I folkeskolen mobbede jeg lærerne af ren lyst, tog drengene hårdt i skridtet og lagde en lort på lærerens kateder.

En rigtig lille pige havde ellers været stærkt ønsket, og min mor købte lyserøde angorasweatre i Illum, tvang mig ned i dem og tog billeder af sin uvorne dreng i pigetøj, mens vi begge to græd.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce