0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Der er ikke grænser for, hvor meget man kan spørge en sagesløs kunde om

Vi drukner i digitale undersøgelser og surveys efter blot den mindste kundekontakt.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Foto: Jens Dresling

Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Gennem længere tid er jeg regelmæssigt stødt på de såkaldte surveys efter et køb på nettet eller i forbindelse med en af de efterhånden sjældne telefonopringninger med et spørgsmål, hvor der sidder en levende person i den anden ende af røret.

I den forgangne uge flød bægeret over. Efter en flyvetur, en hotelovernatning i Sverige, endnu en flyvetur på 25 minutter og endnu en overnatning i en større dansk provinsby flød min mail over med »hvad synes du om servicen ved indtjekning, udtjekning, punktlighed, værelsets stand« osv.

Der er simpelthen ikke grænser for, hvor meget man kan spørge en sagesløs og relativt tilfældig kunde om. På 4 dage opsamlede jeg altså kundeundersøgelser fra 2 hoteller og 2 flyselskaber. Et af flyselskaberne har jeg aldrig prøvet før, og der går sandsynligvis meget længe, før jeg flyver med dem igen. Hvad skal de bruge mig til? Og er det oprigtig interesse, eller er det en slags ’oplevet omsorg’, de prøver at blide mig ind?

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter