Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er en klumme. Klummen er udtryk for skribentens holdning.


En god dag for fodgængere i Aarhus og en dårlig dag for en græsk fodboldklub

Politiken kårer hver dag, hvem der har haft en god dag – og hvem der har haft en dårlig dag.

Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Fodgængere i Aarhus. Holdningerne til de elektriske løbehjul, der har indtaget storbyerne, er delte, og det gavner næppe deres omdømme, når de bruges til at køre om kap i gågaderne. Det bliver der nu sat en stopper for i Aarhus. 150 løbehjul fra den svenske virksomhed VOI er blevet indstillet til automatisk at sænke farten i gågader og på pladser, hvor det ikke er tilladt at køre. Det skriver Jyllands-Posten. »Vi har lige startet en testperiode med den her nye teknologi, som betyder, at løbehjulene kører langsommere i gågaden i Aarhus,« siger landechef for VOI i Danmark, Eric André til avisen. Projektleder i Teknik og Miljø i Aarhus Kommune, Gustav Friis, fortæller, at løbehjulene er indstillet til kun at kunne køre 2 kilometer i timen på gader og pladser, hvor man kun må gå. »Det er umuligt at køre på dem, når de kun kan køre 2 kilometer i timen, men man skal stadigvæk kunne transportere dem med sig, og derfor låser de ikke fuldstændig«.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden