0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

En god dag for digitale modedesignere og en dårlig dag for klimatossede vegetarer

Politiken peger hver dag på, hvem der har haft en god dag – og hvem der har haft en dårlig dag.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Digitale modedesignere. Richard Ma fra San Francisco har købt en kjole til sin hustru, Mary Ren, for 9.500 dollars (cirka 64.000 kroner). Mange vil nok mene, at det er en dyr sag. Især da den ikke eksisterer – i hvert fald ikke fysisk. Der er tale om en kjole, der kun findes digitalt, og som er manipuleret ind på et foto af hans hustru, så det ser ud, som om hun har kjolen på – fotoet er beregnet til at blive brugt på de sociale medier.

Richard Ma erkender over for nyhedssitet BBC, at kjolen er i den dyre ende. »Men det er også en slags investering«, siger han og fortæller, at han og hans kone normalt ikke køber dyrt tøj, men at han købte den digitale kjole, fordi den har langtidsværdi.

»Om 10 år vil alle ’bære’ digital mode. Det er tidens tegn«, siger Richard Ma til BBC.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts