Klumme afSusan Knorrenborg

Debatredaktør

Den stramme adfærdsregulering, som venter vores børn i institutionerne fra i dag, risikerer at smitte vores børn med angst og tvangshandlinger.

Susan Knorrenborg: »Scenen i Netto siger alt om udfordringen ved åbningen af daginstitutionerne i dag«

Lyt til artiklen

Sundhedsstyrelsen har brug for mig, kan jeg forstå på brevet i min e-boks. Mine børn skal bidrage til at genåbne samfundet. Den er vi med på. Alle på matriklen klappede i deres sviende sprithænder, da statsministeren kom med de planer. Sundhedsstyrelsen skriver, at det er helt naturligt at være bekymret for epidemien. Det er dejligt, for jeg er faktisk ret urolig. Ikke for covid-19, men for at coronaangste myndigheder, pædagoger og forældre skal smitte børn med angst og tvangshandlinger.

Fra mit eksil har jeg i ugevis på sociale medier set #staythefuckhome’erne udskamme alle, der stikker næsen ud i foråret. Bevæbnet med CAPS LOCK og en nidkærhed, der ville udløse anerkendende nik i Bademesterforeningen, har de forsøgt at håndhæve et ikke udstedt udgangsforbud.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her