Klumme afMarcus Rubin

Kronikredaktør

At være midaldrende er den mest oversete og frygtede alder. Ikke ung og håbefuld, ikke gammel og vis. Men at være midt i livet kan også noget.

Marcus Rubin: Brevet i bobleplast fra kommunen med anmodning om en afføringsprøve til screening for tarmkræft varslede en ny ydmygende tid som midaldrende

Er man bekymret over udsigten til at runde et halvt århundrede – det skarpeste af alle fødselsdagshjørner – kan jeg varmt anbefale at gøre det under en gigantisk global sundhedskrise.

Jeg fyldte 50 år i slutningen af marts, netop som coronakrisen buldrede derudad, frygten herskede overalt, og hele landet lå øde hen. Min store hyldest af mig selv måtte i hast aflyses, og selve dagen kunne kun fejres med den helt lille kernefamilie og en enkelt barndomsven, der kom på uautoriseret morgenbesøg med hjemmebag.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her