0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

På nettet forsøger nogle QAnon-tilhængere nu at kravle op af kaninhullet: »Jeg har fået nok af det her uudholdelige bullshit. Jeg troede virkelig, det var ægte«

I USA søger folk fra Qanon-konspirationen hjælp i netfora og hos psykologer for at komme ud af kaninhullet. Men ikke alle vil væk fra løgnen, der stadig lever i bedste velgående, skriver USA-korrespondent Sandra Brovall i denne klumme.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
zz/strf/star Max/ipx/Ritzau Scanpix
Foto: zz/strf/star Max/ipx/Ritzau Scanpix

Folk, der tror på Qanon-konspirationen, samledes i denne uge i Washington. Men mange forsøger også at komme ud af 'kulten'.

Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

En bruger ved navn ’Kayla Is Mad’ er det nyeste medlem af chatgruppen Q Recovery & Support.

»Jeg er 80 procent sikker på, at min mand vil forlade mig på grund af Q, og lige nu er jeg så fucking flov«, skriver hun.

En anden bruger, ’Paul’, giver ’Kayla’ nogle trøstende ord:

»Det er okay. Bare fortæl ham om det. Han vil forstå«.

Det er en travl dag i Q Recovery & Support, en støttegruppe for folk, der tror på konspirationsteorien Qanon, men nu forsøger at kravle op af kaninhullet og vende tilbage til virkeligheden.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere