Klumme afNoa Redington

Politisk kommentator

Når vores folkevalgte indleder en konkurrence om, hvem der mest højlydt klager over egne arbejdsbetingelser, og når de lufter deres frustrationer over egen uformåenhed, afdækker de ikke en systemfejl. Tværtimod.

Christiansborg er et parlament. Og grundloven er ikke en hr-manual. Tag jer sammen

Lyt til artiklen

Midtlivets damoklessværd hænger i et hår, hvis styrke og tæthed jeg hver morgen nervøst gør status over. Vennerne cykler i trikot. En er blevet afholdsmand og bruger aftenerne på Louisiana. En lever af gulerødder og linser. Lidt for ofte mener jeg, at alt var bedre i gamle dage. Ynk og elendighed.

Måske er det derfor, jeg ryster på hovedet, når flere og flere politikere stiller sig op og udøver selvkritik. Hvor dårligt Christiansborg fungerer. Hvor svært det er at være politiker. Hvordan de konstant bliver tvunget til at træffe suboptimale beslutninger i en verden omgivet af nådesløse medier og troløse vælgere.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her