Klumme afMerete Pryds Helle

Forfatter

Måske er mænd som Vingegaard, van Aert og Axelsen tegn på, at mændene er i fuld gang med deres revolution. Vi lægger bare ikke så meget mærke til den.

Merete Pryds Helle: Nye manderoller bryder frem. Giv dem dog plads

Lyt til artiklen

Livet leves forlæns og forstås baglæns. Det ved vi fra Danmarks store filosof Søren Kierkegaard. Indimellem kunne man ønske sig, at den viden sev ned til debattører og meningsdannere; at man indimellem stopper op for at se tilbage på det, man skrev, og spørger sig selv: Er det, jeg mente, blevet modbevist af livets gang?

Nu tænker læseren nok, at det er mig, der ser kritisk tilbage på egne tekster, men jeg må skuffe. Mit udgangspunkt er en artikel midt under Tour de France i Ekstra Bladet af deres cykeldæknings svar på Thomas Treo, nemlig Michael Rasmussen, der irriterede mig grundigt. Det var en af de dage, hvor Jonas Vingegaards afstand til rivalen Tadej Pogacar kunne tælles i sekunder, og ingen vidste, hvor stort han ville ende med at vinde Touren.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her