Klumme afAmalie Kestler

Chefredaktør

Konflikten mellem Israel og Gaza er den sværeste historie at dække siden 11. september 2001. Vi holder snuden i sporet på dækningen og lytter både til kritikere og til dem, der giver os ros, skriver chefredaktør Amalie Kestler i denne klumme.

Vi står med den sværeste begivenhed at dække siden 11. september

Lyt til artiklen

I denne uge er der blevet rejst kritik af danske medier for ikke at leve op til deres ansvar i dækningen af krigen i Israel og Gaza. Fredag morgen mødte ansatte i JP/Politikens Hus ind til en fredelig demonstration, hvor budskabet var, at pressen ikke løfter sin opgave godt nok.

Mens jeg skriver disse linjer, kan jeg høre en demonstrant med en megafon, jeg kan se politifolk stå stille og roligt på den anden side ad gaden. Demonstranternes oplevelse er ifølge den seddel, jeg fik stukket i hånden på vej ind, at nyhedsdækningen er »ensidig, perspektivløs og til tider decideret misvisende.«

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her