0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Hvem er nu Don Juan?

Den store forfører har også fået krammet på Bettina Heltberg: »Hør, hør, hør Mozarts 'Don Juan'«.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Kerstin Joensson/AP/AP
Foto: Kerstin Joensson/AP/AP

Leporello (på toppen af busskuret) praler af alle de forførte kvinder i Claus Guths opførelse af Mozarts 'Don Giovanni' i Salzburg 2008.

Bettina Heltberg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Bettina Heltberg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det går mig, som det er gået andre: Jeg blev altid forsinket.

Efter at andre har lært at fordybe sig i musikken, opdager jeg sent i livet, hvad de har vundet og jeg mistet.

Folk skriver ind til ’Hej P2’ og foreslår alt mellem himmel og jord – bogstaveligt – og jeg lytter med forundring og begær. ’Dejlig er Jorden, prægtig er Guds himmel’ er det eneste, jeg kan komme i tanke om, hvad luft og jord angår.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts