Er DR's nye TV-avis virkelig en succes?

DR. Man har totalt opgivet at fastholde kulturen som en del af det fælles verdensbillede, som TV-avisen og dens magasiner hver aften formidler.
DR. Man har totalt opgivet at fastholde kulturen som en del af det fælles verdensbillede, som TV-avisen og dens magasiner hver aften formidler.
Lyt til artiklen

Nu er det åbenbart allerede en etableret kendsgerning: TV-avisens omlægning er en succes.

Ny sendetid (21.30), ’korrespondenter’ i stedet for fagmedarbejdere, tættere på danskerne, alt det. En succes, siger man, fordi Danmarks Radio har vundet seere midt på aftenen, mens TV 2 har mistet seere. Ak, kunne man i sin vildeste fantasi forestille sig, at der var andre succeskriterier for en public service-kanal, end om den stjal seere fra en anden kanal? Nu må jeg straks bekende, at jeg selv har tændt for TV-avisen flere aftener på det senere. Det skyldes noget rent upraktisk, nemlig at min yngste arving, Bulder, skal være i seng kl. 21, hvilket det altid lykkes ham at trække lidt i ørerne, men klokken 21.30 er der da nogenlunde ro i den del af lejren, og så passer det fint at se nyheder.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her