0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Der hvor Vesten møder Østen

Nytårshilsen fra Istanbul og en pilgrimsrejse til Uskyldens Museum.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Tegning: Per Marquard Otzen

Bjørn Bredal
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Bjørn Bredal
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det er mandag morgen, årets første arbejdsdag. Nu gælder det om at komme ud over stepperne, det gamle år synker allerede i horisonten.

Men før 2015 nu helt fortoner sig i det nye år, kan jeg nok lige nå at fortælle om et nytårsforsæt, det faktisk lykkedes at gennemføre sidste år: en pilgrimsrejse til Orhan Pamuks Uskyldens Museum i Istanbul.

Siden jeg læste nobelpristagerens roman af samme navn, og siden jeg læste den dejlige reportage fra museets åbning af Jes Stein Pedersen her i bladet, havde jeg drømt om stedet.

Jeg så for mig et magisk hus, der forvandlede tid til rum. Jeg så for mig en roman om Østen og Vesten, som man ikke skulle læse, men gå rundt i med sin krop og sine sanser.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter