Unge i dag er åbne, fordomsfri, vidende og orienteret mod fællesskabet på en måde, min generation ikke var i nærheden af.

Bjørn Bredal hylder ungdommen: De unge går gennem verden med mod

De unge navigerer dygtigt i den moderne verden, hvor de kombinerer de sociale mediers nye offentlighedsformer med fysiske fællesskabers klassiske krav til omgangsform, nærvær og gensidig respekt, skriver Bjørn Bredal. Arkivfoto: Finn Frandsen
De unge navigerer dygtigt i den moderne verden, hvor de kombinerer de sociale mediers nye offentlighedsformer med fysiske fællesskabers klassiske krav til omgangsform, nærvær og gensidig respekt, skriver Bjørn Bredal. Arkivfoto: Finn Frandsen
Lyt til artiklen

Hvis jeg skal vælge mellem nutidens unge og min egen generation, dengang vi var i 20’erne, så vælger jeg klart nutiden.

Unge i dag er åbne, fordomsfri, vidende og orienteret mod fællesskabet på en måde, vi andre ikke var i nærheden af. Jo, vi var politiske, påståelige og fulde af klare forestillinger om godt, om ondt og især om ’de gode’ og ’de onde’. Vi vidste lige præcis, hvem der var hvem. Vores fordomsstruktur var til at tage og føle på. Hvor var vi lukkede.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her