Machomand trækker i stodderpelsen

Lyt til artiklen

Jeg har personligt altid haft det lidt svært med mænd i pels. Det bliver enten for pimp-agtigt med pelskåber og alfons-manerer, eller også er det noget med hr og fru sælskindspels, der har været i Grønland og nu har købt matchende pelsjakker. Derfor er det en lidt underlig oplevelse, at et af mine store rapper-idoler, Jokeren, nu er blevet pelshuset Kopenhagen Fur's nye kampagnemodel. Endda den første mandlige af slagsen. Foto: Kopenhagen Fur Man kan se Jokeren som model i mink-lædersneakers og alvorlig mine bag fuldskægget, svøbt i pelskrave på kampagnebillederne blandt andet i Illum og Kastrup Lufthavn. Og det er da en utraditionel model, når nu det typiske pels-købende publikum er velhavere nord for Østerbro. For Jokeren står jo for badboy-manerer, et liv i overhalingsbanen, den ene coke-skandale efter den anden, hurtige damer og så videre. "Hvis jeg skal være hudløst ærlig, så ved jeg ikke, om Jokeren vil overbevise mange mænd om, at de skal gå med pels", siger Kopenhagen Furs direktør Torben Nielsen da også til business.dk. Men måske satser man på at opdyrke et helt nyt potentielt publikum til pels for mænd? Den selvproklamerede stodder kan i hvert fald skrive 'pelsambassadør' på visitkortet nu, og så må vi se, om han kan sælge ideen om pels - nu til machomænd.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her