Kønskamp og silikone

Modig. »Et par silikonebryster ville passe godt til min krop, der endnu ikke stemmer overens med min indre oplevelse«, skriver den transkønnede Malene Lang Hansen
Modig. »Et par silikonebryster ville passe godt til min krop, der endnu ikke stemmer overens med min indre oplevelse«, skriver den transkønnede Malene Lang Hansen
Lyt til artiklen

»Jeg er ikke kvinde som andre kvinder. Jeg er transkønnet og blev født med en drengekrop. Indvendigt har jeg har altid følt mig som kvinde og ville aldrig kunne se mig selv leve mit liv som mand. Jeg har endnu ikke fået mine egne bryster, så et par silikonebryster ville passe godt til min krop, der endnu ikke stemmer overens med min indre oplevelse«, skriver den transkønnede Malene Lang Hansen.

Hun stiller op i en konkurrence, som en københavnsk bar har startet på nettet, hvor præmien er et par silikonebryster. Det kan man have mange meninger om, det der med at drive forretning ved at lokke med skønhedsoperationer.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her