Nu truer også nullermændene graviditeten

Lyt til artiklen

»Tager du nogen stoffer?«, spurgte min jordemor mig forleden. »Øh, undskyld, hvad for noget,?«, kvækkede jeg desorienteret. Naturligvis tager jeg ikke stoffer; jeg er jo ikke idiot. Jeg skal have mit andet barn til sommer – om alt går vel – og det sidste, jeg kunne finde på, er at tage stoffer. Min jordemor forsikrede mig om, at det troede hun såmænd heller ikke, men hun skulle jo spørge, ligesom hun også ville høre, om jeg ryger eller drikker og dyrker motion en halv time hver dag og spiser fisk og får vitaminer og fanden og hans pumpestok.

Kemiker: Gravide kvinder bør gøre oftere rent Mens hun gik gennem den obligatoriske liste over gravides dødssynder og nødvendigheder, sad jeg lige så stille og ventede på, om hun ville forhøre mig om mine rengøringsvaner. Seneste påbud fra myndighederne til gravide dukkede nemlig op i denne uge under overskriften ’Gravide kvinder bør gøre oftere rent’.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her