0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Der er intet frisindet ved sexistisk reklame

Lad os hjælpe vores børn med at få et lidt bedre forhold til deres krop.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Tegning: Jørn Villumsen.

Karen Dich
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Karen Dich
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I Londons undergrund lyser en gul plakat op i mørket; en ung kvinde i en solgul bikini med et taljemål, der kan gøre selv Barbie misundelig, ledsaget af teksten ’Are you beach body ready?’, vil gerne sælge briterne proteinpulver. For uden dette bliver man næppe klar til bikinisæsonen, må man forstå.

Nu lyser plakaten ikke længere. I forrige uge blev den nemlig forbudt og beordret fjernet fra det offentlige rum.

Inden da havde plakaten skabt heftig debat i Storbritannien – og på de sociale medier, hvor firmaet bag reklamen, Protein World, med flabet friskfyr-attitude mødte kritikken ved at kalde de kritiske feminister ekstremister og besvare tweets med opfordringer som »get a grip« og »grow up«.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu