0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Essaygenren kan give nyt liv til aviserne

Essayet er en glemt genre i de danske dagblade – men måske kan den blive deres redning.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Tegning: Per Marquard Otzen

Karen Dich
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Karen Dich
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

For nogle år siden var jeg i Washington med min daværende kæreste: Han skulle arbejde, og jeg var bare på ferie. I hans sparsomme fritid besøgte vi en hel række boghandlere, heriblandt Barnes & Nobles.

Mens han snusede rundt mellem biografier og bøger om international politik, gik jeg målrettet efter hylderne med essayistik.

Da jeg havde siddet på hug og hevet den ene bog efter den anden ud af reolen, måtte jeg lytte til mine trætte byvandringsfødder og sætte mig i skrædderstilling – med det resultat, at mine stramme jeans revnede hele vejen under min ene balde. Jeg priste mig lykkelig for min lange uldfrakke i den februarkolde storby, inden jeg fik gelejdet bogindkøb, mand og mig selv ind i en taxa til hotellet, så jeg kunne bringe mine klæder i orden.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce