Bloggen under valget

Lyt til artiklen

Mathias Holm Pedersen, der har skrevet en glimrende afhandling om politiske blogs i Danmark, har på Kommunikationsforum anbefalet et par politiske blogs, "du bare skal følge", hvor han har været venlig nok til at inkludere mit lille hjørne af det digitale Danmark. Under valget vil bloggens aktivitetsniveau stige ganske betragteligt med små og store nyheder og kommentarer, links til det bedste valgstof rundt omkring på nettet og andet. Hver morgen udsender jeg, eller min kollega Lars Trier Mogensen, et nyhedsbrev "Dagens Valg" med kommentarer til det, der foregik i går, et kig frem mod dagens valgkamp begivenheder, og links til de bedste og dagsordensættende avisartikler. Vi laver desuden lidt ol' school morgen tv, der udsendes hver formiddag Dine kommentarer vil blive meget værdsat, men husk at overholde Politikens retningslinjer. Under valget vil disse retningslinjer bliver fulgt og håndhævet med rigid milimeterdisciplin! Det betyder: * Skriv dit for- og efternavn, når du kommenterer. I et demokrati står man ved sine synspunkter med sit navn. Ingen gider at diskutere med fantasifulde dæknavne. * Skriv en gyldig e-mail. Denne bliver ikke offentliggjort, men skal udelukkende bruges til verificere. * Hold en sober debattone. Perfide personangreb på andre debattører er der ingen der bliver klogere af. Essensen af et demokrati er at vi er uenige og diskuterer disse uenigheder. * Det er mere end tilladt at være uenig med mig eller med hinanden. Men ingen får noget ud af, at du skriver "øv, hvor er dette indlæg noget lort"! Så hop det bare over, og kast dig over noget andet af nettets fremragende læsestof. * SKRIV IKKE I KAPITALER!!! HVORFOR IKKE, SPØRGER DU?? FORDI DET ER VILDT IRRITERENDE AT LÆSE!!!! Jeg håber, at du vil læse med. Nyd valgkampen!

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her