Nødvendigt boligkompromis

Lyt til artiklen

Okay, jeg må konstatere, at jeg er helt enig med Margrethe Vestager. Ligesom hende - og Pia Kjærsgaard i øvrigt - mener jeg, at indholdet i boligpakken er fuldkommen tåbeligt. Det er basalt set en engangsforæring på 1,5 mia. til nogle udvalgte boligejere, der formentlig ikke vil have nogen nævneværdig effekt, og som de forskellige blokke har viklet sig ind i af forskellige strategiske årsager, som mere har at gøre med at vinde respekt i Christiansborgs kommentatorkorps end bekymring for dansk økonomi. Men problemet er at boligpakken nu er blevet en selvopfyldende profeti: Fordi den er blevet lanceret, er den nu nødvendig at få aftalt med det samme i et bredt kompromis, så ikke ejendomsmæglerbranchen kan tage på en måneds ferie. Den eneste måde at skabe klarhed på er at få pakken gennemført. Statsministeren synes imidlertid ikke indstillet på, at opgive det han åbenbart opfatter som et trumfkort i kampen om boligejerne. Hans kryptiske råd på TV2News til hvad boligejerne skal gøre var:

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her