Bernie Sanders-revolutionen ser ud til at fuse ud

Primærvalg. Den demokratiske senator Bernie Sanders, der forsøger at blive sit partis præsidentkandidat er ved at tabe terræn.
Primærvalg. Den demokratiske senator Bernie Sanders, der forsøger at blive sit partis præsidentkandidat er ved at tabe terræn.
Lyt til artiklen

Det er blot halvandet års tid siden, jeg stod og småsnakkede med Bernie Sanders i et par minutter til en reception i en af Washingtons venstreorienterede tænketanke. De mange unge mennesker rundt om os anede knap, hvem han var, den hvidhårede mand, der guffede gratis ostesandwich i sig fra buffeten, mens det krummede ned på hans krøllede skjorte.

I dag ville jeg end ikke komme i nærheden af Sanders. Hvis ikke hans livvagter skubbede mig væk, ville horden af unge tilhængere trampe mig ned i jagten på en selfie med den 74-årige senator. Sanders er på seks måneder gået fra ensom særling til politisk superstar efter en valgkampagne, der har inspireret tusindvis af unge amerikanere.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her