Kronik afNanna Slotmann

Bestyrelsesmedlem i Landsforeningen Mistet Barn

Min sorg har ændret mig på måder, jeg aldrig kunne have forestillet mig. Den har transformeret mig som menneske, og jeg ser verden og er i verden på en anden måde end før. Sorg er ikke ens for alle, og måden, vi oplever sorgen, er heller ikke ens, men alle jeg har mødt, der har mistet, taler om at føle sig alene og ensomme i deres sorg.

Mor: Da jeg mistede min søn, gik verden i stykker

Lyt til artiklenLæst op af Nanna Slotmann
11:59

Benjamin Franklin skulle efter sigende have sagt, at »intet i verden er sikkert, undtagen døden og skatter«, så hvorfor er vi så dårlige til at tale om døden, og hvorfor er det vigtigt, at vi bliver bedre til det?

Jeg tror, at mange mennesker tænker på sorg som en tilstand, hvor man er ked af det, fordi man savner den, man har mistet, og at man efterhånden som tiden går, får det bedre og kommer til at savne personen mindre. Intet kunne være længere fra sandheden. Sorg er på ingen måde, som man tror, den vil være.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her