Kronik afAmira Smajic

Amira Smajic er hovedmedvirkende i TV 2-dokumentaren ’Den sorte svane’.

Jeg bliver nu igen tvunget ind i tv-skærmen af TV 2’s succesprogrammer uden mit samtykke, og gennem brugen af mit fortrolige materiale — som jeg har ejendomsret over, og som TV 2 ikke har rettigheder til — med information der potentielt sætter mit og mine nærmestes liv og helbred i fare.

Fra første dag vidste TV 2, at jeg arbejdede for politiet, herunder både NSK og PET. Alligevel valgte de at smide mig under bussen

Lyt til artiklen

Pressen er vores demokratis vagthund, den fjerde statsmagt. Denne magt bærer et stort ansvar. For som al anden magt kan den misbruges med store konsekvenser for både samfundet som helhed og enkeltpersoner i særdeleshed.

I den sidste tid har der været en del danske dokumentarer, der har skabt debat om genrens vigtige lødighed, balancegang og magt. Herunder den dokumentar, jeg var hovedkilde og muldvarp i: ’Den sorte svane’.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her