Efter massiv kritik trak Novo stikket til sin Wegovy-kampagne, som prikkede den juridiske gråzone lige i maven. Men strategien bag er uændret: at gøre selv moderat overvægt til en sygdom og få kvinder i overgangsalderen til at se deres helt normale kroppe som en medicinkrævende tilstand, de ikke selv kan gøre noget ved.
Min mands reaktion på Novo-reklamen ramte plet:»Jeg kan godt se, at hun ikke er slank – men hun er da heller ikke tyk«
Forleden kom min mand hjem fra arbejde og fortalte om en reklame på stationen med en dame i bh, der havde fået ham til at løfte øjenbrynene.
»Jeg kan godt se, at hun ikke er slank – men hun er da heller ikke tyk. Hun er bare … en helt almindelig kvinde. Hun ligner altså ikke en, der har brug for Wegovy«.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Kender du en dedikeret lærer, der gør en forskel? Nu kan du indstille læreren til Politikens Undervisningspris og være med til at sætte fokus på den særligt gode og afgørende undervisning.