Kronik afChristian Damsgaard

En (mis-) brugers dagbog

Lyt til artiklen

Jeg er en levemand eller en sut. Nogle ville kalde mig misbruger.

Under alle omstændigheder, så er en stor del af mit livs omdrejningspunkt ’The big 5’, som en veninde kaldte det – dvs. alkohol, tobak, hash, sukker og kaffe. Det fylder så meget i mit liv, at det bliver inkorporeret i nærmest alle gøremål. Min familie er rigtig god til at drikke, ligesom en stor del af vennekredsen. En anden gruppe af vennerne ryger hash. Når jeg skal arbejde, braine, pitche, finde på gode ideer, så er der gerne både alkohol og hash inde over. Når familien skal samles, er det gerne omkring et kage/kaffebord eller et middagsbord, hvor flaskerne også kommer på. Hyggeaftener er gerne med slik og kage og kaffe. Og i mellemtiden og nærmest hele tiden er der smøger. Jeg glæder mig hver aften til, at familien går i seng, så jeg lige kan stene en film og ryge en joint … og selvfølgelig drikke en øl eller noget kaffe og måske spise noget slik eller kage. Det, som jeg har fundet ud af, er, at det ene forbrug avler det næste. Kaffe fører til smøger, som igen fører til kage, som igen fører til flere smøger. Øl kræver smøger og gerne hash, som fører til slik og kaffe og flere smøger, sprut osv.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her