Kronik afDy Plambech

forfatter. Hendes seneste udgivelse er romanen 'Mikael' sidste år

Kroniken Hvorfor fortæller politikere ikke at de job, som vi kender det i dag, er i opløsning?

Lyt til artiklen

På et tidspunkt, da jeg var i slutningen af 20’erne, var der nogle måneder, hvor jeg ikke kunne arbejde, heller ikke selv om jeg gerne ville. Jeg havde udgivet min debutbog, digtsamlingen ’Buresø-fortællinger’og min første roman, ’Texas’ rose’, men nu stod skriften stille. Jeg var i krise, efter at et langt kærlighedsforhold var slut.

I den periode fandt jeg ud af, at det at arbejde var en måde at være i live på for mig. Det var drevet af en stor lyst at arbejde, en glæde, et drive. Når jeg arbejdede og skrev, mærkede jeg, at jeg var til. Tankerne kørte, hænderne var på tasteturet, der klaprede let. Kroppen, mine hænder og fingre, arbejdede sammen med mine tanker. Det hele gik ligesom op i en højere enhed.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her