Selv om du er nærmeste vidne til alt, hvad din nærmeste går igennem, skal du gøre dig den erfaring, at dine minder mister deres værdi, fordi de ikke har interesse i et system, der putter din familie ind i et regneark og en klinisk database«, skriver dagens kronikør om sine oplevelser med det psykiatriske system. Tegning: Mette Dreyer

Selv om du er nærmeste vidne til alt, hvad din nærmeste går igennem, skal du gøre dig den erfaring, at dine minder mister deres værdi, fordi de ikke har interesse i et system, der putter din familie ind i et regneark og en klinisk database«, skriver dagens kronikør om sine oplevelser med det psykiatriske system. Tegning: Mette Dreyer

Kroniken

Dette er en Kronik. Kroniken er udtryk for skribentens holdning. Du kan indsende Kronik-forslag her.

Psykiatrien er angrebet af selvtilstrækkelighed

Efter i 25 år at være min psykisk syge brors pårørende leder jeg stadig forgæves efter en ordentlig løsning for både ham og for mig selv.

Kroniken
FOR ABONNENTER

Stanken slår imod mig, da jeg åbner døren til min brors lejlighed. Selv tager han imod mig med glæde, ubarberet og med uredt hår. Det er hans personlige ret, retten til at forfalde i sygdom.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts