Nye it-systemer indføres løbende i den offentlige sektor. Meningen er selvfølgelig at spare tid og penge med smarte løsninger, men ofte er løsningerne så dårlige, at nettoresultatet måske ligefrem er negativt. Når medarbejderne prøver at gøre opmærksom på det, bliver de affejet. Hvem har interesse i det?
Hvis man interesserer sig for, hvordan beslutninger træffes i styringen af den offentlige sektor, kan man se en paradoksal udvikling i disse år. På den ene side er det bredt anerkendt, at løsningerne bliver bedst, hvis man inddrager brugerne.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Deltag i debatten nu
Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her
Skriv kommentar