Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Peter Hove Olesen
Foto: Peter Hove Olesen

I kronikken forklarer professor Peter Gøtzsche hvorfor han mener, at fyringen af ham er dybt problematisk.

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er en Kronik. Kroniken er udtryk for skribentens holdning. Du kan indsende Kronik-forslag her.

Peter C. Gøtzsche: Min fyring er et videnskabeligt justitsmord

Det er en fuldtonet skandale, at Rigshospitalet vil fyre mig. Det er et klart angreb på både den uafhængige forskning og ytringsfriheden .

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Man skulle ikke tro, det kunne ske i et land som Danmark. At Rigshospitalet fyrer en tjenestemand uden forudgående tjenstlig advarsel, som var medstifter af Cochrane-samarbejdet for 25 år siden og har skabt Det Nordiske Cochrane Center ud af ingenting og gjort det til et forskningscenter i verdensklasse.

Vicedirektør på Rigshospitalet Per Jørgensens officielle begrundelse for at fyre mig er, at han har mistet tilliden til, at jeg fortsat vil kunne lede centret. Dette er ikke en saglig begrundelse og modsiges af mine resultater.

Fyringen var brutal. Den foregik reelt 29. oktober under min første tjenstlige samtale nogensinde. Jeg blev suspenderet og behandlet, som om jeg havde begået alvorlig kriminalitet.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce