0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Drop fordommene: Danmark kan blive et globalt forbillede som integrationsland

Integrationen i Danmark er gået godt. Der har været en historisk stigning i beskæftigelsen for ikkevestlige indvandrerer og deres efterkommere.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Emma Sejersen
Foto: Emma Sejersen
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Regeringens politiske forståelsespapir er blevet mest kendt for visionen om, at Danmark som det gode eksempel skal være en verdensførende nation i kampen mod klimakrisen.

Jeg mener, at Danmark har alle muligheder for at kunne komme til at spille den samme rolle på integrationsområdet. Denne hovedpointe vil jeg vende tilbage til. Men jeg vil starte et helt andet sted. I regeringens politiske forståelsespapir gemmer der sig et paradigmeskifte, som ikke er det paradigmeskift, der strides om i den offentlige debat.

Det skjulte paradigmeskifte står på side 15: »Integrationen af mange af dem, der er kommet til Danmark, er gået godt. De har lært sproget, går på arbejde, er en aktiv del af lokalsamfundene og yder et væsentligt bidrag til vores samfund, som vi ikke kan være foruden«.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere