Kronik af

Per B. Christensen er formand for Lærerkommissionen. Kronikken er skrevet på vegne af den samlede kommission. I kommissionen sidder også lærerne David Møller og Lars Søltoft Buur Holmboe, skolecheferne Ulla Riisbjerg Thomsen og Flemming Skaarup, professor Lotte Bøgh Andersen, forskningschef Andreas Rasch-Christensen samt højesteretsdommer Lars Hjortnæs.

Folkeskolen, ungdomsskolerne og sprogcentrene fortjener en ny central aftale om lærernes arbejdstid. Her er Lærerkommissionens bud.

Lærerkommissionen: Vask tavlen ren

Lyt til artiklen

Lad mig være ærlig: Da jeg for halvandet år siden takkede ja til at lede arbejdet i Lærerkommissionen, var det med blandede følelser.

Jeg er uddannet lærer og har arbejdet professionelt med skoleområdet gennem hele mit arbejdsliv. Hvad kunne være vigtigere end at hjælpe med at bane vejen for en endnu bedre skole?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her