0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Imran Rashid: Den usynlige racisme er den værste

Jeg er kommet i Kraks Blå Bog og har opnået alt det en andengenerationsindvandrer kan drømme om. Men det betyder ikke, at der ikke er racisme i Danmark. Jeg har prøvet det på min egen krop mange gange.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Daniel Leal-olivas/Ritzau Scanpix
Foto: Daniel Leal-olivas/Ritzau Scanpix

Der er to slags racisme. Den målbare, den i statstikkerne og så den mærkbare. Den der rammer sjælen.

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Kraks Blå Bog over ’de mest betydningsfulde, nulevende danskere’ blev for nylig opdateret med 162 nye navne. Heriblandt mit.

Imran Rashid. Barn af to indvandrere fra Pakistan, der for over 50 år siden satte deres ben på dansk jord og dermed beseglede deres egen og deres børns skæbne på godt og ondt. I lyset af alle de historier, der lige nu fylder medierne om, hvorvidt der findes racisme i Danmark eller ej, så vil jeg også gerne give mit besyv med i denne Kronik.

For det første er det en diskussion, som jeg har været en del af, nærmest lige siden jeg blev født.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce