Kronik afImran Rashid

Imran Rashid er forfatter og speciallæge i almen medicin.

Jeg er kommet i Kraks Blå Bog og har opnået alt det en andengenerationsindvandrer kan drømme om. Men det betyder ikke, at der ikke er racisme i Danmark. Jeg har prøvet det på min egen krop mange gange.

Imran Rashid: Den usynlige racisme er den værste

Lyt til artiklen

Kraks Blå Bog over ’de mest betydningsfulde, nulevende danskere’ blev for nylig opdateret med 162 nye navne. Heriblandt mit.

Imran Rashid. Barn af to indvandrere fra Pakistan, der for over 50 år siden satte deres ben på dansk jord og dermed beseglede deres egen og deres børns skæbne på godt og ondt. I lyset af alle de historier, der lige nu fylder medierne om, hvorvidt der findes racisme i Danmark eller ej, så vil jeg også gerne give mit besyv med i denne Kronik.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
Fylder engelske ord for meget i dansk?

Christian synes, at »det ville være über fedt, hvis TV2 lod ’news’ hedde ’Nyheder’«. Jörg skriver, at sprog »ikke kan styres«, mens Jens Oluf mener, at mange mennesker og især de unge »dybest set er ligeglade«. Hvad mener du?

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her